Ostatnio skupiano się głównie na ulicy Marszałkowskiej, tworząc wysokiej jakości infrastrukturę dla rowerzystów. Powstał odcinek wokół placu Defilad oraz przejazdy rowerowe w rejonie ronda Dmowskiego. Aktualnie trwa budowa drogi rowerowej od skrzyżowania z ul. Królewską do al. „Solidarności”, razem z odcinkiem przez plac Bankowy. W planach jest również przebudowa trasy na Marszałkowskiej między placem Konstytucji a rondem Dmowskiego.
Ciąg ulic Mickiewicza-Andersa-Marszałkowska stworzy spójną trasę łączącą Bielany i Żoliborz ze Śródmieściem. Na tym odcinku powstanie kompleksowa trasa rowerowa, a prace obejmą także remonty chodników oraz dodanie zieleni na okolicznych ulicach.
Obecnie rusza także budowa trasy rowerowej na ulicy Andersa oraz w jej okolicy. Projekt obejmuje budowę dwukierunkowej drogi dla rowerów po zachodniej stronie ulicy, łączącej Dworzec Gdański z ulicą Nowolipki. Trasa połączy się z istniejącymi trasami na ulicach Bonifraterskiej, Świętojerskiej, Anielewicza i Dawidowskiego.
Przetarg na tę inwestycję ogłoszono 20 listopada, a miasto czeka na oferty do 18 grudnia. Prace potrwają około 20 miesięcy, planując zakończenie w latach 2024-25.
To jedynie pierwszy etap prac, ponieważ trwają także prace projektowe na innych fragmentach trasy, m.in. na ulicy Mickiewicza od placu Bankowego do ul. Nowolipki oraz wzdłuż al. „Solidarności” i ul. Leszno. Równolegle trwa projektowanie dalszych odcinków na ul. Andersa oraz przygotowania do zmian na trzech śródmiejskich placach: Bankowym, Teatralnym i Żelaznej Bramy.
Napisz komentarz
Komentarze