Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 13 grudnia 2025 13:56
Reklama
TYLKO U NAS

Co z remontem ul. Romaszewskiego? ZDM planuje przekazać drogę pod zarząd dzielnicy

Nawierzchnia jezdni oraz chodników na ul. Romaszewskiego z roku na rok znajduje się w coraz gorszym stanie. Zarząd Dróg Miejskich nie śpieszy się z przeprowadzeniem remontu, choć zdaje sobie sprawę z fatalnego stanu tej drogi. Urząd Dzielnicy oraz ZDM mają już pomysł na rozwiązanie tego problemu
Co z remontem ul. Romaszewskiego? ZDM planuje przekazać drogę pod zarząd dzielnicy

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • złym stanie nawierzchni i infrastruktury ul. Romaszewskiego;
  • planach Miasta co do przekazania w zarząd dzielnicy drogi;
  • przybliżonym terminie ul. Romaszewskiego, a także o remontach innych ważnych dróg na terenie Bielan. 

Zły stan nawierzchni i infrastruktury drogowej

Ulica Romaszewskiego (dawna Duracza) łączy ul. Broniewskiego z ul. Żeromskiego, przecinając ul. Magiera, Gąbińską oraz Staffa. Przebieg tej drogi wyznaczonego jeszcze w latach 60. XX wieku. Oprócz doraźnych prac remontowych i napraw usterek, ul. Romaszewskiego nigdy nie przeszła kapitalnego remontu. Oprócz złego stanu nawierzchni, w opłakanym stanie są także chodniki, zjazdy oraz pozostałe elementy infrastruktury drogowej.

Po drodze można spotkać przestarzałą infrastrukturę nie spełniającą żadnych obecnych norm. Przykład bariery architektonicznej - nierówny krawężnik

Plany ZDM i Urzędu Dzielnicy na przyszłość

Mimo że ul. Romaszewskiego została zakwalifikowana do grupy ulic wymagających gruntownej modernizacji ze względu na stan techniczny jezdni, chodników i oświetlenia, jej przebudowa wymaga przygotowania kompletnej dokumentacji projektowej oraz zapewnienia odpowiednich środków na realizację robót budowlanych. Ponadto konieczne będzie uporządkowanie parkowania. Jak poinformował nas rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich, Maciej Dziubiński, do czasu przeprowadzenia inwestycji nawierzchnia ul. Romaszewskiego będzie na bieżąco naprawiana w ramach prac utrzymaniowych.

Z informacji, które uzyskaliśmy od Burmistrza Dzielnicy, Grzegorza Pietruczuka, wynika, że drogi lokalne w dzielnicy są w całkiem dobrym stanie. „Jesteśmy zainteresowani przejęciem pod zarząd ul. Romaszewskiego, jak również ul. Przybyszewskiego między ul. Kasprowicza a ul. Żeromskiego” – zaznaczył Grzegorz Pietruczuk. Przejęcie ul. Romaszewskiego wiąże się z planowanym obniżeniem klasy drogi ze zbiorczej na lokalną. „Chcemy przekazać ul. Romaszewskiego dzielnicy, a ul. Żeromskiego czeka kompleksowa przebudowa z uwzględnieniem dróg rowerowych oraz miejsc postojowych w związku z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania” – poinformował w Gazecie Wyborczej Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, Łukasz Puchalski. Burmistrz Pietruczuk poinformował na Facebooku, że z rozmów, które odbył z Dyrektorem Puchalskim, wyłania się plan dla Bielan na najbliższe dwa lata. Z rozmów, jakie odbył Zarząd Dzielnicy z ZDM, udało się porozumieć w kwestii wykonania remontu ul. Conrada oraz przebudowy ul. Żeromskiego, na której planowana jest również droga dla rowerów.

Fatalna nawierzchnia ul. Romaszewskiego jest stale łatana przez ZDM

Opóźnienia i trudności związane z remontem

Z informacji uzyskanych od Burmistrza Grzegorza Pietruczuka wynika, że remont ul. Romaszewskiego będzie musiał poczekać jeszcze co najmniej dwa lata. W pierwszej kolejności konieczne będzie zlecenie dokumentacji technicznej i uzyskanie wszelkich zgód. Największym problemem ul. Romaszewskiego jest odwodnienie. Niestety, ze względu na brak miejsca, prawdopodobnie nie będzie możliwe wytyczenie drogi dla rowerów. Trudnym aspektem będzie również uporządkowanie kwestii parkowania, ponieważ obecnie wiele samochodów parkuje niezgodnie z przepisami. Dużym problemem jest parkowanie przy wysepkach w pobliżu skrzyżowania z ul. Magiera. Miejsc do zaparkowania z pewnością ubyłoby, ale takie miejsca nie mogą być uznawane za pełnoprawne miejsca parkingowe. Niemniej jednak, w związku z planowanym wprowadzeniem strefy płatnego parkowania, liczba samochodów powinna się zmniejszyć.

Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że jeszcze w 2026 roku uda się wyremontować ul. Conrada. ZDM dysponuje już dokumentacją projektową tej inwestycji, która obejmuje szeroki zakres prac remontowych i łączy w sobie kilka projektów wybranych do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego. Stosowny wniosek w tej sprawie oczekuje na rozpatrzenie przez Radę m.st. Warszawy. W przypadku ul. Przybyszewskiego, Urząd Dzielnicy rozważa kompleksowy remont. W najgorszym stanie są chodniki, w sprawie których mieszkańcy już od dawna interweniują.

Chodnik między ul. Gąbińską a ul. Staffa jest stale zastawiany przez samochody, które nie zachowują przpisowego 1,5 metra. Zgodnie z nowymi standardami chodnik powinien mieć co najmniej 1,8 m szerokości

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama